Duvar Resmi

Duvar Resmi

XVIII. ve XIX. yy’da Batı’nın kültür ve bilimi Osmanlı’da birçok değişikliğe neden oldu. Bunlardan biri minyatür resmin önemini yitirip yerine duvar resminin almasıdır. Batı resmi görülmüş ve taklitler başlamıştır. Matbaanın ülkemize gelmesi ve seri kitap basımı, bir kitap resmi olan minyatürün tamamıyla kalkmasına neden olmuştur. Önemini yitiren minyatürün yerini de Batı resminden izler taşıyan duvar resmi almıştır. Bu değişiklik saraylarda hayat bulmuştur. XVIII. ve XIX. yy Osmanlı’da yapılan saraylar, kasırlar ve köşklerin içleri artık geleneksel sanat olan nakkaşlık eserleriyle değil Batı’dan gelen Barok ve Rokoko motiflerle süslenmeye başlanmıştır. Batı’da Barok ve Rokoko süslemelerinin aralarına fresko ve yağlıboya tekniğinde yapılmış duvar resimleri alıyordu. Bu resimler manzara, natürmont ve figürlü konular içeriyordu. Batı’dan gelen Barok ve Rokoko süsleme üslûbu beraberinde duvar resmini de getirmiş oldu. Bizdeki duvar resimleri kuru sıva üzerine tutkal veya suyla karıştırılmış toprak boyalarla yapılıyordu. Konu ise Batı’daki duvar resimlerinde olduğu kadar çok zengin değildi. Batı’daki figürlü konulara bizde rastlanmıyordu. XIX.yy sonuna kadar figürlü resimlere yer verilmeyecektir. Kısacası duvar resmi Batı’dan da gelse teknik ve içerik açısından yoruma uğramıştır.

Bugün İstanbul, Rumeli ve Anadolu’da birçok duvar resmi görmek mümkündür. Rumeli ve Anadolu duvar resimleri şematik ve primitiftir. İstanbul’da bulunan duvar resimleri diğerlerine göre daha olgun eserlerdir. Minyatürden duvar resmine geçiş ve duvar resminin ilerlemesi ülkemizdeki Batı’nın etkisiyle bu yönde ilerlemesini gösterir.

 
ISTANBUL
 
 
 
 
 
Bugün 117 ziyaretçi (169 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol